آرامگاه خواجه ربیع در مشهد


 

 

آرامگاه با شکوه خواجه ربیع در باغی وسیع و با صفا در شمال غربی مشهد در انتهای خیابان خواجه ربیع واقع است. این بنا به توصیه شیخ بهایی توسط شاه عباس صفوی‌ در نیمه اول قرن هجری ساخته شده است که نزد گردشگران تور لحظه آخری مشهد بسیار طرفدار دارد.نام خواجه ربیع در تاریخ ربیع بن خثیم است. او از طایفه بنی‌اسد و ساکن کوفه، از زمره زهّاد هشتگانه صدر اسلام و تابعین (کسانی که صحابه پیامبر را درک کرده‌اند) و همچنین از یاران و سرداران حضرت علی بوده است.این مقبره دارای گنبدی به ارتفاع ۱۸ متر بر روی بنایی چهار ایوانی است. گنبد بنا دو پوششه و پوشیده از کاشی‌های زیبای فیروزه‌ای و درون بنا هم مزین به نقاشی‌های طلایی رنگ است.طرح آرامگاه در نمای بیرونی هشت ضلعی و در درون چهار ایوانی است. از انتهای ایوانها اضلاع بزرگ راهروهایی به درون باز شده اند. بر فراز بنا گنبد فیروزه‌ای رنگ قرار گرفته است که ارتفاع گنبد تا کف ۱۸ متر می‌باشد.

تور ارزان مشهد

تور مشهد لحظه آخری

 

آرامگاه خواجه ربیع در مشهد

 

آرامگاه خواجه ربیع در مشهد

هتل بین المللی هما 1 مشهد


هتل بین المللی هما 1 مشهد

هتل بین المللی هما 1 مشهد

هتل بین المللی هما 1 هتلی 5 ستاره در شهر مقدس مشهد می باشد. این هتل قدمت 40 ساله دارد و میتوان گفت که از نمادهای تاریخی در صنعت هتلداری مشهد به شمار می رود. وسعت این هتل به مساحت 70 هزار متر مربع می باشد که در درون خود سالن های غذاخوری، هفت تالار زیبا و مجلل، کافی شاپ و  باغی زیبا و دلنشین را جای داده است. فاصله ی هتل بین المللی هما 1 با ورودی های حرم مطهر امام رضا در حدود 5 کیلومترو با ایستگاه راه آهن مشهد نیز حدود 6 کیلومتر می باشد. تعداد اتاق های هتل بین المللی هما 1 مشهد 125 اتاق می باشد که اتاق های 4 تخته آن دارای امکانات تلفن، تلویزیون، یخچال، سرویس ایرانی، مبلمان، صندوق امانات، مینی بار رایگان و حمام هستند و اتاق های 5 تخته نیز علاوه بر این امکانات به آشپزخانه و سرویس فرنگی نیز مجهز هستند. از امکانات هتل بین المللی هما 1 مشهد میتوان به لابی، لاندری، سالن کنفرانس، سالن اجتماعات، تاکسی سرویس و زمین تنیس  و همچنین پارکینگ اختصاصی اشاره کرد. اینترنت وای فای نیز در فضای لابی و اتاق ها به صورت رایگان در اختیار میهمانان تور لحظه آخری مشهد  قرار می گیرد.

آدرس : مشهد، خیابان احمدآباد، میدان احمدآباد، به طرف کلاهدوز

 

هتل بین المللی هما 1 مشهد

 

هتل فردوس مشهد


هتل فردوس مشهد

هتل فردوس مشهد

هتل فردوس مشهد یک هتل 4 ستاره در مشهد مقدس می باشد. فاصله این هتل با حرم مطهر امام رضا (ع) در حدود 300 متر می باشد که این فاصله برای زائران بسیار مناسب است. هتل فردوس مشهد در سال 1388 ساخته شده است و امکانات خوبی در آن برای میهمانان در نظر گرفته شده است که از این امکانات در تور مشهد تعطیلات آذر 96 می توان به لابی، لاندری، کافی شاپ، کافی نت، رستوران با ظرفیت 350 نفر، سالن کنفرانس، نمازخانه و همچنین 2 طبقه پارکینگ اختصاصی اشاره کرد. اتاق های هتل فردوس مشهد مجهز به تلفن، تلویزیون، یخچال، مبلمان، حمام، سرویس ایرانی و سرویس فرنگی می باشند، در این هتل در فضای اتاق ها و لابی اینترنت رایگان نیز در اختیار میهمانان تور مشهد قرار می گیرد.

آدرس : مشهد،خیابان امام رضا، نبش امام رضا 8

تور مشهد آذر 96

هتل فردوس مشهد

هتل باختر مشهد


 


هتل باختر مشهد

هتل باختر مشهد در دسته هتل های 3 ستاره این شهر مقدس قرار می گیرد. قدمت ساخت این هتل بیش از 30 سال می باشد و در دی ماه 85 مجدد بازسازی شده و به شکل مدرن و امروزی در آمده است. هتل باختر مشهد دارای ساختمانی 5 طبقه می باشد که درون خود 33 واحد از انواع اتاقهای سه تخته، چهار تخته و سوئیت را جای داده است. مسافرین تور مشهد پاییز 96 که قصد اقامت در هتل باختر مشهد را دارند توجه داشته باشند که این هتل سه ستاره در فاصله 20 دقیقه ای از فرودگاه و ایستگاه راه آهن و در فاصله 10 دقیقه ای از حرم مطهر امام رضا (ع) واقع شده است. از جمله امکاناتی که این هتل برای رفاه حال مسافرین تور مشهد فراهم کرده میتوان به لابی، لاندری، صرافی، آسانسور، رستوران، صندوق امانات و پارکینگ اشاره کرد. همچنین مسافرین تور مشهد نوروز 97 که علاقه مندان به تفریح و ورزش هستند، می توانند از سالن ورزشی، سونا، جکوزی و سالن بدنسازی موجود در هتل بهره مند شود.

آدرس هتل باختر مشهد: مشهد، خیابان پاسداران، هتل باختر مشهد

هتل باختر مشهد

 

خانه تاریخی داروغه در مشهد


 

 

خانه تاریخی داروغه توسط معماران و بناهای روس به دستور محمد یوسف خان که اواخر دوره قاجار داروغه مشهد بوده ساخته شده است. این بنا منزل شخصی بوده که مراسم پذیرایی رسمی در آن انجام می‌گرفت. بر اساس شواهد موجود تا حدود سه دهه گذشته، این بنای تاریخی کاربرد مسکونی داشته است، اما سال ۱۳۶۶ این خانه توسط ورثه به نمایندگان یکی از هیئت‌های مذهبی روستای شهیدیه شهرستان میبد یزد فروخته شد و از آن پس تا سال ۱۳۹۱ از این بنا به عنوان محل تجمع و اسکان هیئت‌های مذهبی استفاده می‌شد. این خانه تاریخی در سال ۱۳۹۱ توسط شهرداری مورد تملک قرار گرفته است. علاقه‌مندان در تور مشهد می‌توانند از خانه تاریخی داروغه واقع در خیابان نواب صفوی، بولوار تازه احداث شارستان، میدان امر به معروف و نهی از منکر هر روز از ساعت ۸ لغایت ۱۴ در ایام اداری هفته به صورت رایگان در تور مشهد آبان 96  بازدید نمایند.

تور مشهد تعطیلات آبان 96